04 april 2018

Nieuwe merkpositionering Bayer: verbinding traditie en modern

Leverkusen, 4 april 2018 - Dynamisch, open, persoonlijk: deze kenmerkende eigenschappen zullen voortaan het nieuwe publieke gezicht van het Bayer-merk bepalen. Werner Baumann, CEO van Bayer, "Ons Bayer-merk is ons belangrijkste onderscheidende kenmerk. Wereldwijd hebben mensen al meer dan 150 jaar vertrouwen in Bayer. Het nieuwe merk combineert het erfgoed van Bayer met de uitdagingen van een grote multinational in de digitale wereld van vandaag. Het was nodig om de focus van het bedrijf op gezondheid en voeding ook in het merk van Bayer te weerspiegelen.

 

De evolutie van het merk van Bayer is duidelijk op alle gebieden: in online en offline visuele en audiovisuele media, in het legendarische Bayer-logo en in het kleurenschema, fotografische stijl en gebruikte lettertype. De kleuren en afbeeldingen van Bayer zijn nu levendiger en warmer en dynamischer. De externe look is meer open en kosmopolitisch, en het Bayer-logo is aangepast om te voldoen aan de behoeften van de digitale wereld. Tegelijkertijd blijft het uiterlijk van het logo onmiskenbaar dat van Bayer, een naam die tenslotte sinds 1863 wereldwijd staat voor de expertise en kwaliteit.

 

Meer informatie over dit onderwerp in het Engels: https://www.magazine.bayer.com/en/a-strong-brand-can-t-rest-on-its-laurels.aspx